Tuesday, February 8, 2011

APA YANG KAU CARI????


                                      
                                 
Aku lihat dari jauh,hingga kau sendiri tak menyedari
 Bayangku sekalipun..
Aku tersedar yang kau seperti ada sesuatu yang kau mahu cari..
Kau berjalan kesana dan kemari
Berulang-ulang kali…
Tapi kau langsung tidak menemui apa-apa..
Kemudian kau tiba-tiba ketawa..seperti ada sesuatu yang menggembirakan
Lepas itu pula kau menangis teresak-esak.Seperti ada sesuatu yang sangat menyedihan
Apakah masalahnya…
Bagaimana aku dapat memahami???
Apa yang berlaku sebenarnya?
Apa yang kau cari sebenarnya?
Dari balik tempat persembunyianku..
Hatiku berkata-kata sendiri..
Aku lihat,kekeruhan di wajahmu itu..
Ada kekusutan di dalam hatimu..
Seperti benang yang telah dipintal-pintal
Tak tersampainya hati..untuk aku membiarkan kau sendirian..
Lalu aku menghampiri…
Membawakan lilin yang bercahaya..
Menerangi kegelapan dalam hati kamu..
Hadirlah kamu…
Dalam ketenangan..
Dengan mengingati ALLAH selalu..
Insya Allah kamu tidak akan rasa kehilangan lagi…
                                                 

No comments:

Post a Comment